sobota, 18 lutego 2017

Optima Cardio Potas Plus ~ Podwójne wsparcie dla Twojego serca :)



Rodzina margaryn funkcjonalnych Optima ma już w swojej ofercie do wyboru - takie warianty jak : 
 i Optima DHA
Teraz dołącza do nich nowa margaryna - Optima Cardio Potas Plus.
 Margaryna, którą my mamy przyjemność testować - dzięki portalowi Streetcom.


W paczce ambasadora znajdowały się :

4 opakowania margaryny Optima Cardio Potas Plus 400g


Przewodnik Ambasadora


 12 ulotek dla znajomych


Od producenta:
Optima Cardio Potas+ zawiera naturalne sterole roślinne skutecznie obniżające poziom cholesterolu już po trzech tygodniach codziennego stosowania. Dodatkowo w jej składzie zawarty jest również potas, który wspiera utrzymanie prawidłowego ciśnienia krwi. 







Wartość odżywcza: 100g

Wartość energetyczna: 2220 kJ / 540 kcal

  • Tłuszcz,w tym kwasy tłuszczowe: 60g
    - nasycone 21g
    - jednonienasycone 28g
    - wielonienasycone 11g
  • Witamina A: 900 μg (113%*)
  • Witamina D:  7,5 μg (150%*)
  • Potas: 300 mg (15%*)

*% referencyjnych wartości spożycia
100 g produktu zawiera 5,4 g steroli roślinnych


Jak działa
Optima Cardio Potas+? 

Udowodniono, że sterole roślinne obniżają poziom cholesterolu we krwi. Wysoki poziom cholesterolu jest czynnikiem ryzyka rozwoju choroby wieńcowej serca. Efekt obniżenia cholesterolu o 7-10% uzyskuje się w ciągu 2-3 tygodni przy konsumpcji od 1,5 do 2,4 g steroli roślinnych dziennie w połączeniu ze zdrowym stylem życia oraz zbilansowaną i zróżnicowaną dietą. Potas pomaga w utrzymaniu prawidłowego ciśnienia krwi."





Ja podeszłam do testowania dość zachowawczo, gdyż zawsze mi mówiono że jednak margaryna to produkt z drugiej półki.Tymczasem poczytałam i cóż...
Margaryna w przeciwieństwie do masła, jest tłuszczem pochodzenia roślinnego a nie zwierzęcego.A co za ty idzie nie zawiera cholesterolu.Więc to jest już plus.
Nie ma faktycznie  naturalnych witamin typu A, E czy D ale są one również dodawane i do niej. Niestety nie są może one tak dobrze przyswajane jak te naturalne.Ale są :)
Nie zanudzając Was dłużej powiem tylko, że po przeczytaniu artykułów na temat obu ...mogę stwierdzić, że jedno i drugie ma swoje plusy.
I tak naprawdę w zależności od zapotrzebowania - wskazane są oba warianty.

Ale wróćmy do tematu testowania..:)
Po pierwszym zastosowaniu margaryny byłam dość zaskoczona smakiem.
Nie będę ukrywać, zjadłam 5 kanapek tak mi posmakowała.
Margaryna jest kremowa, łatwo się rozsmarowuje i kurcze...jest naprawdę dobra.
(To zdanie potwierdzają również moje chłopaki.)

Wypróbowałam margarynę do smażenia i tu też miłe zaskoczenie.Ponieważ mając doświadczenie z inną, spodziewałam się, że jednak będzie pryskać.
Nie. Nie pryskała i co więcej płynnie rozprowadziła się po patelni .;)

Kotlety zaś po upieczeniu były zarumienione i wilgotne a nie przesuszone ;) 
Z resztą tak samo jak i ziemniaki podpiekane w piekarniku :)




Dodatkowo sprawdziłam jak się zachowuje ów margaryna w cieście.
I tak.
 Ciasto na pierogi - dzięki niej jest łatwiejsze do rozwałkowania a po ugotowaniu delikatniejsze w smaku.(Nie wrzucam fotek - by nie było tego za dużo :)
W przypadku kopytek efekt jest podobny :)
Natomiast przy pieczeniu mięsa wieprzowego, sos nabiera ciekawego koloru i smaku :)



PLUSY:
Brak soli 
Dobrze się rozsmarowuje
Ładnie pachnie
Obniża cholesterol
Wspiera utrzymanie prawidłowego ciśnienia
Sprawdza się na zimno i na ciepło
Pierwszy produkt na rynku z potasem
 

MINUSY:
Cena
I dla niektórych fakt, że to jednak margaryna a nie masło :) 


Myślę, że to widać ale i tak to napiszę.
Tak.Polubiłam się z tą margaryną.
I zamiennie z innymi wariantami, postaram się by gościła częściej  u mnie w domu.
Myślicie, że i u Was może zagościć  i "rozpanoszyć" się w kuchni tak jak i u mnie?





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło, że się pojawiłes na moim blogu.Zostaw po Sobie "ślad"a na pewno i ja pojawię się u Ciebie.:)