wtorek, 15 listopada 2022

"Śnieżka" Weronika Cichoń ->Wydawnictwo WasPos :)




Witajcie ;)
 Kto z Was miał już okazję poznać "Śnieżkę" Weroniki Cichoń?
Ja miałam to szczęście i udało mi się przeczytać książkę dzięki #booktourusiedzewksiażkach ;)

Śnieżka, z tej powieści jednak znacznie różni się od dobrze nam znanej postaci z bajki Braci Grimm.
Nie jest królewną, jej życie nie jest nijak baśniowe a chłopak, w dodatku były- nie przypomina księcia, który jeździ na biały rumaku.
To normalna
dwudziestojednoletnia dziewczyna z wyjątkowo ciężkim bagażem doświadczeń.Wiktoria - bo tak się naprawdę nazywa nasza bohaterka, mieszka w jednym z miejskich bloków.
Jest pilną studentką stroniącą od imprez i wianuszka przyjaciół,  która stara się jak może by żyć normalnie...
I gdyby nie pojawił się w jej mieszkaniu nietypowy gość, jakim jest kot Stefan i jego właściciel Aleks, plan pewnie by wypalił.
Aczkolwiek wtedy ta realna "bajka" nie byłaby taka ciekawa...
Natomiast życie Witki byłoby może i normalne, tak jak sobie wymarzyła ale też pozbawione emocji i barw.Jednym słowem - puste.
Na szczęście rozwój przypadków za sprawą tego właśnie przystojnego, wytatuowanego chłopaka i jego niecnego planu, wkradnie w jej życie  się nieco magicznych kolorów...I choć od samego początku Aleks nie wzbudza przychylności u Śnieżki to ma w sobie to coś, co zadziała na nią jak magnes...Jednak im bardziej będzie ja przyciągał, tym bardziej się przed tym będzie bronić, budząc tym samym duchy przeszłości.Te zaś tylko na to czekają...by ujrzeć światło dzienne i dopaść dziewczynę.
Jak wiele jeszcze będzie musiała  przejść Wiktoria, by w końcu móc żyć normalnie ale z paletą pełnych emocji? 
Ile poświęcić, by w końcu odpokutować swoje "grzechy", których rany nie potrafią się zabliźnić?I czy od lat skrywane tajemnice, które wiszą nad bohaterami...mogą zwiastować oczyszczenie tej niełatwej dla nich atmosfery?
Wszystko jest możliwe ale czy do końca realne dla tych, którzy nie potrafią wyzbyć się własny demonów...

Książka, choć w moim odczuciu opis na to nie wskazuje, jest naprawdę warta uwagi.Na tle trudnej sytuacji w jakiej znajduje się Wiki, pozwala zrozumieć jak kluczowe są relacje rodziców z dorastającymi dziećmi.Jak istotne dla rozwoju i dowartościowania są rozmowy, zrozumienie i wsparcie.
Gdyby tytułowa Śnieżka miała takowe oparcie, jej życie na pewno potoczyłoby się inaczej.Nie wybrałaby takiej drogi i nie musiałaby walczyć z jej konsekwencjami...W powieści jednak nie tylko ona zmaga się z trudnościami pojętych decyzji czy zachowań. Generalnie mamy tu do czynienia z wieloma bohaterami, którzy mają równie bogaty dorobek przeszłosci.Kazdy z nich ma swoje za uszami co dodatkowo nakłania do przemyśleń, jak łatwo wplątać się w brudne interesy i zaprzedać "duszę diabłu".
Na szczęście autorka nie zostawiła nas tylko z fabułą opiewającą tematykę problemów.W ciekawy sposób oplotła go, trzymającym w napięciu wątkiem miłosnym.Ten nadaje wyrazistego kształtu całość i budzi w czytelniku nadzieję w to, że można wyjść z trudnych sytuacji.Jednak nie w pojedynkę a z pomocą innych, którzy mimo wszystko potrafią wyciągnąć życzliwą dłoń.

Z niecierpliwością czekam na drugi tom i na to, w jakim kierunku potoczą się drogi Wiki i Aleksa.


14 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze książki tej autorki, tymczasem zapowiada się ciekawa seria.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja przyjaciółka czytała i też nie może doczekać się kontynuacji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejny tomik "W cieniu Śnieżki" jest równie wciągający.Niestety nie widziałam jej w żadnym booktourze :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam tej książki. Być może kiedyś uda mi się nadrobić 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza myśl- chyba jednak nie dla mnie, ale później trochę skusiłaś. Może kiedyś uda mi się sięgnąć po ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czuję, że ta historia mogłaby mi się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale brzmi bardzo interesująco :) Chętnie poznam całą serię :) Wspaniała recenzja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że nie jest to jednotomowa powieść, tylko początek serii, gdyż nie lubię potem czekać kilka miesięcy na kolejny tom.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam okazji czytać tej książki, ale wydaje się być bardzo ciekawa :)
    Pozdrawiam,
    Miśka
    miska-grabowska.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o tej książce, ale nie czytałam jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz słyszę o tej książce. Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się ciekawa seria :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tej serii, a szkoda, bo brzmi bardzo interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że mnie też się spodoba ta pozycja. Niesamowicie jestem jej ciekawa.

    Kasinyswiat

    OdpowiedzUsuń

Miło, że się pojawiłes na moim blogu.Zostaw po Sobie "ślad"a na pewno i ja pojawię się u Ciebie.:)