sobota, 12 listopada 2022

"Twierdza" Paul Wilson ;) Wydawnictwo Vesper




Cześć Moliki ;) 

Tak, tak, tak i jeszcze raz tak... dobrej powieści grozy, przeplatającej  okres wojenny z fantastyką jeszcze nie czytałam  (:
To zdecydowanie jedna z lepszych pozycji tego gatunku, którą bym najpewniej pominęła, gdyby nie @wydawnictwo_vesper. Nigdy nie sięgałam po książki o takiej tematyce, ponieważ wychodziłam z założenia, że to nie dla mnie.Jednak ta książka uświadomiła mi, że czas zmienić swoje założenia.



Książka F.Paula Wilsona to historia twierdzy osnutej mroczną tajemnicą, znajdującej się na terenach Rumunii.Tutaj właśnie trafia oddział żołnierzy kapitana Woermanna, który ginie w niewyjaśnionych okolicznościach.Gdy z pomocą nadchodzi dowódca Erich Kaempfer, okazuje się że są bezradni wobec panującej tam siły.Jedynym wyjściem jest odszukanie właściciela budowli i poznanie jej historii.
Tak trafiają na żydowską rodziną - Profesora Teodora Cuza i jego córkę Magdę.Początkowo nie są oni skorzy do pomocy, jednak znalezione w murach księgi wszystko zmieniają...Ukazując tym samym nie tylko prawdę  tajemniczego miejsca ale i sekretów ludzkiego oblicza.



Jaka jest owa prawda ?
 Co tak naprawdę nawiedza Twierdzę nocami, siejąc spustoszenie i strach?
Odpowiedzi na te pytania i na wiele innych, które pojawią się podczas czytania, znajdziecie w tej wciągającej od pierwszych stron powieści.:) 
Oczywiste wyobrażenia nabierają tu nowego znaczenia, które dodatkowo potęgowane są podtekstami, porównaniami i nawiązaniami do legend ludowych.Częste zwroty akcji, dzięki którym wychodzą na jaw nowe fakty, wprowadzają nas zaś w kolejne.To z kolei sprawia, ze ciągle coś się dzieje i fabuła nas nie nudzi.Natomiast pojawianie się nadprzyrodzonych mocy, magicznych przedmiotów i niewytłumaczalnych sytuacji, pozwala na wieloraką interpretację u czytelnika.
Dodatkowym atutem tej książki jest również przedstawienie historii z różnych perspektyw bohaterów. Co powoduje, ze chłonie się ją w zaskakujaco szybkim tempie.
Uważam, że "Twierdza" to obowiązkowy tomik dla tych, którzy lubią powieści z dreszczykiem.



8 komentarzy:

  1. Koniecznie muszę sięgnąć po ten tytuł. Powieści z dreszczykiem bardzo lubię, a już to wydanie przekonuje mnie w stu procentach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne ilustracje w środku 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Wątek wojenny spleciony z fantastyką i mroczną tajemnicą jest zachęcający.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie moja tematyka, ale książka pięknie wydana <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię powieści z dreszczykiem, więc to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzeba przyznać, że ciekawe połączenie.
    Okładka robi wrażenie :)
    Może kiedyś się pokuszę na te pozycje.

    OdpowiedzUsuń

Miło, że się pojawiłes na moim blogu.Zostaw po Sobie "ślad"a na pewno i ja pojawię się u Ciebie.:)