niedziela, 5 marca 2017

Tra...ta..ta..an...Czyli trochę o niby tranie, który mi się nawinął ;)



 Od x czasów, mówi się jaki to tran jest zdrowy, ile to nie ma właściwości i że należy wspierać nim nasz organizm...
Więc pewnie jak większość społeczeństwa, ja też tej "modzie" uległam i łykam tran.
Niestety, że nie jestem w stanie zażywać go w formie płynnej
(uraz z dzieciństwa ;/) to biorę ten w kapsułkach...
I tu zauważyłam coś dziwnego...Przez przypadek przegryzłam kapsułkę i doznałam szoku.
Ten tran znacząco odbiega od tego, tranu który znałam...
Czym zatem jest tran?
To ciekły tłuszcz otrzymywany z wątroby niektórych ryb .Dzisiaj jednak określenie to jest zastrzeżone dla oleju pozyskanego z wątroby ryb dorszowatych.
Tym czasem, na rynku mamy produkty nazywane tranem, choć są to oleje z wątroby rekina czy tłuszczu kryla...
Hmmm..Wychodzi na to, że tran tranowi nierówny.
 I tutaj patrząc na to wszystko, odniosłam wrażenie, że trochę się nas nabija w butelkę...A my jak te owieczki dajemy się wyprowadzać na manowce.
Nie czytamy etykiet, bazując tylko na wyglądzie, czy nazwie "Tran".:)



Kapsułki , które przegryzłam to produkt jaki dostałam ostatnio.
Są to "tabletki" Omega3 - firmy Oriflame...które myślałam, że są tranem.
Jak się okazało jest to olej rybny - bliżej nieokreślony.Choć w internecie widnieje informacja , że to olej z sardynek.
Zatem tranem pewnie nie są. Ale i też nazwy takowej nie mają;>



 Opis producenta:
Naturalny olej rybny wysokiej jakości, zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 (EPA i DHA). Uważa się, że zwiększają one nawilżenie skóry i ją wygładzają. Badania wskazują także, że kwasy Omega 3 wspomagają pracę mózgu i zdrowie układu krążenia. 60 kapsułek 



Kluczowe składniki:

  • Omega 3 – wysokiej jakości źródło kwasów tłuszczowych
  • Bezpieczny, naturalny, skoncentrowany olej rybny o czystości farmaceutycznej (GMP), który został poddany destylacji molekularnej
  • Nie zawiera metali ciężkich i innych substancji toksycznych.
  • Olej rybny zawiera kwasy tłuszczowe ALA, EPA i DHA w naturalnej formie trójglicerydów
Ilość w 1 kapsułce:

  • 82 mg EPA
  • 55 mg DHA
  • 150 mg omega 3

Wszystkie składniki


Fish oil, Fish Gelatin, Glazing agent (Glycerol).

Opakowanie jest poręczne i szczelnie zamknięte.Po otwarciu wyczuwalna jest woń "iście rybia".
 Znośna i niedrażniąca.


Kapsułki same w sobie są twardsze- w porównaniu z innymi, podobnymi.
Co też uniemożliwia jej szybkie pęknięcie ;)
Wielkość kapsułek?
 Myślę, że jest odpowiednia.Nie za duża nie za mała.
Po połknięciu nie ma posmaku jak i uciążliwego odbijania się tym rybim smakiem. 



Mówi się , że o wartości "tranu" decyduje unikalna kompozycja nienasyconych kwasów tłuszczowych EPA i DHA oraz witamin A i D. 
Tutaj niby owe nienasycone kwasy są , ale ciężko mi określić - czy w odpowiedniej ilości...Natomiast ewidentnie wdać, że ów witamin brak.
Jednak poszperałam i okazuje się, że sam fakt iż jest to olej z sardynek stanowi plus.Za którym przemawia fakt, iż sardynki żyją krócej i wchłaniają mniej toksyn niż np rekin...
Jednak dalej ...ciężko mi na ten temat się wypowiadać.
Jak sądzicie, takie produkty są warte naszej  uwagi?
Czy jednak bezpieczniej opierać się na tych dostępnych, i wyłącznie w aptekach?
Ja już sama nie wiem...
Wiem natomiast , że teraz już baczniej będę się przyglądała temu co dostaję i kupuję :)
Bo jak się przekonałam, wygląd jak i czasami nazwa mogą okazać się mylne.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło, że się pojawiłes na moim blogu.Zostaw po Sobie "ślad"a na pewno i ja pojawię się u Ciebie.:)