niedziela, 21 czerwca 2015

Wypróbowałam....polecam ;)

      

        Popróbowałam, posmakowałam i z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że Chłodnik Ogórkowy zdecydowanie wygrał.A to tak naprawdę trochę i mnie zaskoczyło, ponieważ od samego początku stawiałam na Czosnkowo-Koperkowy :) Ten jednak okazał sięz byt przesycony czosnkiem, co nie koniecznie podpasowało mojemu synowi.Ogórkowy z kolei jest delikatniejszy, jednak nie brakuje mu wyrazistego smaku.Można go podawać z młodymi ziemniaczkami czy jako dip do grillowanego mięsa.My jednak najbardziej lubimy go w wersji tradycyjnej :)








Chłodnik przyrządziłam według przepisu.Do wrzącej wody (300 ml ) wsypałam zawartość opakowania.Następnie wymieszałam i ostudziłam do temperatury pokojowej.W tym czasie obrałam ogórka i starłam go na grubych oczkach tarki.(Nam tak najlepiej smakuje.Choć są i tacy, którzy wolą pokrojone w talarki :))





Do ostudzonej już bazy dodałam 500 ml kefiru, startego ogórka i dobrze wymieszałam całość posypując koperkiem.Tak przygotowany Chłodnik odstawiłam do lodówki na godzinę....
Takie danie na upalne sprawdza się wspaniale.Szybkie, pożywne i chłodzące ;)




Polecam :)



Inne przepisy na chłodnik ogórkowy na Bazie Chłodnika Ogórkowego Winiary:


Ogórkowy z Kulkami Melona i Mozzarellą
  • Chłodnik Ogórkowy Winiary
  • Jogurt naturalny 500ml (Kefir)
  • 1 szklanka wydrążonych kulek z melona (ewentualnie pokrojonych w kostkę:))
  • Opakowanie mozzarelli w kulkach
  • Ogórek (Jak ktośkubi gęste 2ogórki)
  • 1 łyżka bazylii 
Zawartośćopakowania przyządzamy według przepisu (jak wyżej).Mozzarellę osączamy, ogórka obieramy i kroimy w kostkę -chyba że wolimy drobniejsze kawałki, to wtedy scieramy na tarce.Do ostudzonej zupy dodajemy jogurt lub kefir, ogórka i bazylię.Mieszamy i odstawiamy do lodowki na godzinę.Podajemy z kulkami /kostkąmelona i mozzarellą

Jeżeli ktoś nie lubi melona, można go zastapić rzodkiewką co dodtkowo ubarwia potrawę ;)

Ogórkowy z Awokado, Rzodkiewką i Fetą
  • Chłodnik Ogórkowy Winiary
  • Jogurt naturalny 500ml (Kefir)
  • Ser feta (100g)
  • Ogórek
  • Awokado
  • Pęczek rzodkiewek
  • Sok z cytryny
Zawartośćopakowania przyządzamy według przepisu (jak wyżej) ;).Ser feta i ogórek kroimy w kostkę.Awokado obieramy i kriomy w cząstki, które skrapiamy sokiem z cytryny.Rzodkiewkę natomiast kroimy w paski bądz scieramy na tarce na dużych oczkach.Do schłodzonej bazy dodajemy kefir lub jogurt,ogórka i rzodkiewkę.Podajemy posypane awokado i kostkami fety :)

Smacznego :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło, że się pojawiłes na moim blogu.Zostaw po Sobie "ślad"a na pewno i ja pojawię się u Ciebie.:)